Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


9. januar 2013

Egen variant av den populære FWSS-lua


Det dukker alltid opp etterligninger etter det som er populært ......
Tidligere i høst var det Skappel-genseren (var muligens en kopi?) 
- som1000-vis av strikkere kopierte og lagde egne varianter av
(Egentlig en enkel rillegenseren fra 70-tallet)

Nå er det den superenkle FWSS-lua som blir kopiert


Men hvem kom først, høna eller egget???
Dette er jo bare en god gammeldags rullelue - slik som vi strikka på barneskolen på 80 og 90-tallet ...


Jeg har laga min egen modell av min egen garnvariant
Inca og Plum fra Rauma Ullvare - passe tykk og passe pelsete

Oppskriften min er ganske enkel - og jeg deler gjerne:
110 masker på p3 i 68 omganger (ca 22 cm)
Felling: 2m sm, 8m rett, 2m sm 8m rett - ut omg
1 omg uten felling
2m sm, 7m rett, 2m sm, 7m rett - ut omg
Og slik fortsetter du til du har ca 30m igjen - da strikker du 2 og 2m sm = ca 15 m
Trekk tråden igjennom maskene og fest godt


Tror jammen jeg skal strikke en GUL også jeg - til påske .....

- Sidsel -




7 kommentarer:

  1. Det enkle er ofte det beste. Ser deilig ut den lua der. Strikk deg en gul, da blir du kul:)

    SvarSlett
  2. takk for oppskrift - den skal prøves :)

    SvarSlett
  3. Så flott lue og så flott at du deler oppskrifta!

    SvarSlett
  4. Hvor mange garnnøster bruker du til en lue?

    SvarSlett
  5. Herlig og enkel lue, denne likte jeg. Strikket etter din versjon denne gangen og har linket tilbake til deg ;) Takk for at du deler oppskrift og inspirasjon.

    Nyt kvelden!
    Eli Kristin

    SvarSlett
  6. Tusen takk for oppskrift! Har strikket en annen versjon av denne type lue,men likte ikke fellinga.
    Din er mye finere! :)

    SvarSlett
  7. Hei, her kan du se min lue strikket i dobbel Naia. Takk for super oppskrift, jeg vil nok prøve flere varianter i ulike garntyper. :)

    http://ufostrikk.blogspot.no/2013/04/sidsels-fwss-lue.html

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails